הסכם גירושין הוא הסכם מחייב מבחינה חוקית, שינוי או מסמך שהוסכם עליו בעניינים עסקיים או כספיים בין שני מבוגרים שהחליטו להתגרש. זה משמש כהצהרה בכתב בין שני הצדדים לגירושין בנוגע לתנאי הגירושין. זה חייב להכיל הוראות ספציפיות ולהיחתם על ידי שני בני הזוג. ההסכם יכול להתבצע באמצעות עורך דין, או שופט בבית המשפט לענייני משפחה. בית המשפט יקיים כנס על מנת לסיים את הסכם הגירושין ולהוציא צו להוציאו לפועל. זה יהיה צו בית משפט שניתן לאכוף.

הסכמי גירושין יכולים לשמש לטיפול במגוון נושאים. זה יכול להיות הסכם משותף או הסכם נפרד לכל בן זוג. היא יכולה לכלול חלוקת רכוש, משמורת על ילדים וכל נושא אחר שהוסכם עליו. הסכמים מסוימים מתייחסים גם לחובות ולנכסים של כל אחד מבני הזוג. הסכמים מסוימים אינם מתייחסים לנכסים או לחובות שיש לכל אחד מבני הזוג. הסכמים אלה חייבים להיות מוגשים עם פקיד בית המשפט המחוזי שבו הגירושים הושלמו.

הסכמים אלה מוכנים בדרך כלל על ידי עורכי הדין המייצגים את אחד מבני הזוג. אם הצדדים רוצים, המסמכים יכולים להיות מוכנים באנגלית פשוטה או בספרדית. הסכמי הגירושין מכונים גם ”PETS”. הם מאוד עוזרים לשני הצדדים בהסכם גירושין. הסכם הגירושין יעקוב אחר כל משמורת ילדים ומידע על ביקורים, והוא גם יעקוב אחר חשבונות הבנק המשותפים של בני הזוג וכל כספים אחרים שבבעלותם.

כדאי שעורך דין יסייע לך בניסוח הסכם גירושין טוב. אם השופט קורא את ההסכם, אין צורך שהוא או היא יקבלו ייעוץ אישי עם עורכי הדין. לכן, ייתכן שנותר זמן כדי ששני הצדדים יעבדו על הפרטים. עורכי הדין ייפגשו עם הלקוח שלהם כדי לדון בכל העניין. השופט רשאי לקרוא את הסכם ההפרדה ולתת את דעתו. חוות דעת זו תכלול בפרוטוקול בית המשפט, כך שלכל הצדדים חייב להיות עותק של מסמך זה.

שני הצדדים חייבים לחתום על ההסכם לאחר שנכתב. לאחר מכן יש להגיש את ההסכם לבית המשפט על ידי עורך הדין. ההסכם יישלח לאחר מכן לצדדים לחתימה. אלא אם כן בית המשפט יורה לשופט מיוחד לאשר כל הוראות ההסכם, כל צד צריך לחתום על החלק התחתון של ההסכם. אם השופט יאשר את ההסכם, הוא או היא יניחו את התאריך בתחתית המסמך כדי לציין כי תתקיים ועידה לפתרון הסוגיה.

לאחר עורך הדין הגיש את כל הניירת עם בית המשפט, הזוג יכול לשכור עורך הדין שלהם. עורך הדין יכול לייצג אחד או את שני הצדדים. אם יש ילדים שמעורבים, עדיף לשכור עורך דין משפחתי. עורך דין שעבד עם וילדים יהיה יותר מוכר עם מה לעשות.

לפני שהתובע יסכים לתביעה, הוא יבחן את ההסכם. אם יהיו סתירות בין השניים, עורך הדין יבקש הזדמנות לנהל משא ומתן. אם אין חילוקי דעות, ההסכם יוגש לאישור בית המשפט. ואז, בני הזוג יכולים להתקדם בתהליך הגירושין. צו הגירושין יפרט מה קורה לכסף ולחפצים של בני הזוג בסוף הנישואין.

הסכם הגירושין עשוי להסתיים בהסדר המפרט כיצד יחולק רכוש התייחדות כלשהו, וכיצד יחולקו ילדים. חלק מהמדינות מאפשרות בעלות משותפת, בעוד שאחרות דורשות שהרכוש שייך לצד אחד לפני השני. במקרים רבים, ההסכם יפרט גם את הנכסים ששמר בן הזוג ושהם בבעלות משותפת של שני הצדדים.

לפרטים נוספים על הסכם גירושין, הקליקו כאן: הסכם גירושין, עו"ד חיה לזר נוטקין

(Visited 12 times, 1 visits today)