בתקופות של אי שקט פוליטי והתפוררות טריטוריאלית, אנשי צבא יכולים לפנות לעריקה מסיבות שונות (אלברכט ואוהל 2016).

מהי עריקה מהצבא?

עריקות היא עבירה של קוד הצדק הצבאי. כל חייל שלא מופיע לתפקיד ללא אישור מהקצינים הבכירים שלו יכול להיות מואשם בעריקות.

עריקה היא עבירה מכוונת, כלומר הנאשם בוודאי התכוון להישאר רחוק לצמיתות. ראיות לכוונה הן בדרך כלל נסיבתיות, אם כי ראינו מקרים שבהם אנשים הצהירו בפומבי על רצונם לעולם לא לחזור לשירות צבאי שוב.

חיילים עורקים מסיבות שונות, החל מבעיות משפחתיות ועד אובדן אמון במטרה או חילוקי דעות פוליטיים שגרמו להם להרגיש שהם לא יכולים לתמוך בצבא יותר.

למרות שמספר העריקים קטן יחסית, הם מהווים איום גדול על הצבא.

מה המשמעות של עריקה בצבא?

עריקה מתרחשת כאשר חייל צבאי אינו מקיים את מחויבותו הבסיסית להגן על המדינה שלו, מסרב לבצע פקודות ואינו מתייצב לתפקיד. עריקה יכולה ללבוש צורות רבות.

לעריקות בקרב הצבא יש השפעה מזיקה על כוחות הביטחון. הם יכולים להוריד את המורל ולערער את הלגיטימיות של השירות הצבאי.

האם עריקות מהצבא חוקיות?

לקבוע אם עריקות הצבא חוקיות זו שאלה מורכבת. בהתאם למדינה, עריקים עלולים להתמודד עם עונשים קשים או אפילו מאסר עולם אם יימצאו אשמים.

עריקים רוסים, למשל, יכולים להיות מואשמים בבגידה על פי חוק חדש שנחתם על ידי הנשיא פוטין, שהופך את זה לא חוקי עבור כל אזרח של רוסיה לעסוק בכל סכסוך מזוין זר או פעולה צבאית המשפיעה לרעה על האינטרסים של רוסיה, דיווח טאס ביום חמישי.

עורך דין לשעבר של חיל האוויר שייצג חיילים העומדים בפני בית משפט צבאי אמר שהתהליך יכול להיות איטי ועלול להוביל לשערות מדוע מישהו עזב את היחידה שלו. היא הסבירה שהחקירות מתחילות בדרך כלל בחקירה מנהלית פשוטה.

למה לפנות לעורך דין צבאי כאשר מואשמים בעריקה?

הצבא מצפה מחייליו לעמוד בסטנדרטים גבוהים, ולכל הפרה יכולות להיות השלכות הרסניות. זו הסיבה שיש גישה לעורכי דין צבאיים.

בנוסף לשמירה על זכויותיך, עורך דין צבאי יכול גם להדריך אותך בחוקים המורכבים השולטים בקריירה שלך בחיל. הם מציעים הדרכה משפטית בנושאים כגון עריקות ונפקדות.

עורכי דין אלה מוסמכים במיוחד לטפל בתיקים הקשורים לצבא ולחוקיו. הם יכולים לייצג אותך במשפטים של בית משפט צבאי, כמו גם בפעולות משמעת או חקירות אחרות.

הם יכולים להסביר את הסיכונים שלך וליצור אסטרטגיית הגנה המקפידה על החוקים החלים. פעולה זו מגדילה את הסיכויים שלך לקבל צדק הן לקריירה הצבאית שלך והן לרווחתך האישית.

אם אתה עומד בפני משפט צבאי בעוון עריקה, חיוני שתבטיח את שירותיו של סניגור צבאי מנוסה בהקדם האפשרי. פעולה זו תבטיח שמירה על זכויותיך, תיתן לעצמך כל סיכוי לניצחון, ויהיה לך מישהו לצידך שיטפל באינטרסים העתידיים שלך.

למידע נוסף לחצו

http://www.kaganlaw.co.il/%D7%A2%D7%A8%D7%99%D7%A7%D7%95%D7%AA-%D7%9E%D7%94%D7%A6%D7%91%D7%90/

(Visited 6 times, 1 visits today)