טיפול פסיכולוגי הוא תהליך טיפולי הכולל טכניקות התנהגותיות. מטרת הטיפול היא לשנות מחשבות ודמויות של אדם. כדי לבצע זאת, המטפל עשוי להשתמש במספר שיטות. שיטות אלו יכולות להיות פשוטות כמו ”חיסון” או יותר אינטנסיביות. פסיכותרפיסט מתמקד בשינוי חיזוק חברתי כדי לשפר את רווחתו הרגשית והפסיכולוגית של המטופל. גישה זו יעילה ביותר כאשר המטופלים מעורבים באופן פעיל בטיפול.

סוג זה של טיפול ידוע גם בשם biomedicaltherapy. כחלק מתוכנית טיפולית מקיפה, לעיתים קרובות נרשמים טיפולים מבוססים ביולוגית. טיפולים אלה יעילים בטיפול בהפרעות נפשיות ומציעים יתרונות רבים. שיטות אלה גם יעילות-עלות, ויכולות להוריד את האשפוז. הם בחירה מצוינת לטיפול בדיכאון וחרדה. טיפולים אלה יכולים לשמש גם לטיפול בהפרעת דחק פוסט-טראומטית.

אף על פי ששיטות אלה מקובלות כחלק מטיפול רפואי, הן אינן בשימוש נרחב בשל ההסתמכות על שיטות פנים-פרצוף מסורתיות. גישה זו יכולה לשמש לפיתוח מערכות טיפול מדרגה כדי ליישם טיפול פסיכולוגי. גישות אלו יכולות לשמש לשיפור הבריאות הכללית ולרווחתה. יתרה מזו, לעתים קרובות הם משולבים עם צורות טיפול אחרות. ניתן לשנות או לסגת אם הם לא יעילים.

שיטות פסיכותרפיות כוללות סוגים רבים של פסיכותרפיה. לדוגמה, CBT משמש לטיפול בתגובות רגשיות של אדם. האחרון יכול לשמש לשיפור הערכה עצמית או להפחתת דחק פוסט-טראומטי. גישות קוגניטיביות התנהגותיות ואנליטיות יכולות לשמש לשיפור הבריאות הרגשית. גישות קוגניטיביות התנהגותיות יכולות גם לעזור להפחית רגשות שליליים. גישות אלה יעילות בהפחתת דחק פוסט-טראומטי ושיקום יעילות עצמית.

אנשים עם מחלות נפש יכולים למצוא תמיכה גדולה מפסיכולוג. טיפולים אלה יעילים ביותר כאשר הם משולבים עם תוכנית תזונה בריאה ופעילות גופנית קבועה. טיפולים אלה יכולים לשמש גם לאנשים שאינם מסוגלים או לא מוכנים להגיע לטיפול. טיפולים אלה לרוב יעילים יותר אם הם מבוצעים על ידי איש מקצוע מיומן. בעוד שהטיפול הביו ־ רפואי מועיל לחולים עם בעיות נפשיות שכיחות, טיפולים פסיכולוגיים יכולים לעזור גם לילדים ולבני נוער.

גם טיפול פסיכולוגי מועיל. מטפל יכול לעזור לאנשים לפתח התנהגויות בריאות. התנהגויות אלה יכולות לשפר את חשיבתם ומערכות היחסים שלהם. החולה עשוי אפילו ללמוד להפחית את כמות האלכוהול שהם צורכים. גישה זו יכולה לעזור לאדם להתגבר על הפחד מצריכת אלכוהול. המטופל יכול להשתמש בפסיכותרפיה כדי לנהל את הרגשות ואת מצב הרוח שלהם. המטפל גם ילמד את המטופל כיצד להשתמש בחשיבה וברגשות חיוביים כדי לנהל לחץ.

ישנם סוגים וסגנונות רבים של טיפולים פסיכולוגיים. טיפול בילדים ומבוגרים ניתן על ־ ידי מטפלים במשפחה ובנישואין. למשל, פסיכולוג יכול לעזור לילד לפתח גישה חיובית ולהתגבר על גישות שליליות. בנוסף, מטפל יכול גם לעזור לילד לבנות את ההערכה העצמית שלו. אפשרות נוספת לפסיכותרפיה היא פרמקותרפיה. טיפול זה כרוך בשימוש בתרופות לריפוי מחלת הנפש של החולה.

טיפול פסיכולוגי הוא משהו שמרבית האנשים יכולים להשתמש בו. טיפולים פסיכולוגיים רבים יעילים למגוון מצבים, כולל דיכאון. ישנן שיטות פסיכותרפיה רבות זמינות. ישנם סוגים רבים, כולל טיפול בין-אישי, טיפול הומניסטי וטיפול בהתנהגות דיאלקטית. כל סוג יכול לעזור למישהו לפתח דרכים בריאות לבטא רגשות. חשוב ליצור מערכת יחסים חזקה ובריאה מבחינה רגשית. פסיכותרפיה לרוב כוללת חיזוק חיובי.

בנוסף לשתי שיטות אלה של פסיכותרפיה, היעילה ביותר היא פסיכותרפיה קבוצתית. סוג זה משמש לטיפול בשני אנשים או יותר. טיפול כזה נפוץ יותר בקבוצות. זה עוזר למטופל לטפל בבעיות מצערות. בנוסף לכך, מטפל יכול גם לעזור למטופל להתמודד עם הלחצים בחייו. המטפל של המטופל יכול לספק את כל המידע הדרוש כדי לפתור את הבעיה.

פסיכודינמיקה משתמשת בדפוסי התת מודע של המטופל כדי לשנות את התנהגותם. לחץ יכול להיגרם על ידי דפוסי תת מודע. הם חיוניים לרווחתו של הפרט. אם הטיפול ייכשל, החולה עלול לחוש חרדה או דיכאון. אז הוא או היא יזדקקו לטיפול פסיכולוגי. לדוגמה, מטפל יכול לרשום תרופות ללקוח.

לפרטים נוספים על טיפול פסיכולוגי, הקליקו כאן: מרכז אתרוג

(Visited 16 times, 1 visits today)