מתכננים פיננסיים מציעים כי לא משנה את הסטטוס שלך כמו גרושה המעמד העליון או בן זוג הכנסה נמוכה, החוק של יחסים פיננסיים יכולה להיות השפעה גדולה על ההתנחלות שלך. אבל לזוגות עשירים יותר יש אפשרויות לעקוף את הבעיה הזו, הם אומרים.

אחת הדרכים להפחית את תשלומי המזונות במהלך הנישואין היא להסתמך על נדיבותם של בני המשפחה במהלך האיחוד. זוגות יכולים גם להימנע מעלויות אלה על ידי רכישת בית ביחד או ביצוע העברות גדולות מחשבונות פרישה לבני זוגם המשתכרים נמוך יותר.

מהו חוק היחסים הפיננסיים?

חוק היחסים הפיננסיים יכול להיות אזור מורכב, לעתים קרובות משחק את התפקיד המכריע בהתנחלויות גירושין. ניווט בתחום זה של החוק, במיוחד עבור העשירים, יכול להיות מורכב למדי. כדי למזער את ההשלכות השליליות של החלטות גרועות שנעשו בשלב מוקדם הוא ההימור הטוב ביותר שלך להצלחה. הלקח החשוב ביותר כאן הוא למנוע ספירלה כלפי מטה להתדיינות משפטית על ידי נקיטת צעדים יזומים ליישוב סכסוכים לפני שהם יסלימו לנושאים מרכזיים. דוגמה ברורה אחת היא התייעצות עם עורך דין גירושין מוסמך לסקור את הנסיבות הספציפיות ואת האפשרויות הזמינות. צוות משפטי אמין יכול לעזור לך למיין את הלא נעים מהשגרה. לבסוף, עבודה קשה ונחישות הם בעלי חשיבות עליונה; גירושין יכולים להיות חוויה בודדה ומנסה לזוגות עשירים אפילו.

מהם גירושין במציאות של פערי רכוש?

גירושין הם אירוע חיים, אך השפעותיו הכלכליות לא נחקרו ביסודיות-במיוחד בקרב אלה שחווים גירושין מאוחרים יותר. למרבה הצער, גירושין אפורים נפוצים כיום מתמיד עם כמעט הכפלה בשיעורי הגירושין האפורים מאז 1990 (בראון ולין, 2012; וו, 2017).

מחקר על ההשפעות הכלכליות קצרות הטווח של גירושין אפורים גילה כי משקי הבית חוו ירידה משמעותית ברמת החיים והעושר בתוך שנה אחת של פירוק, במיוחד בקרב נשים (טאך ואדס, 2015).

מחקר שני על ההשפעות הכלכליות של גירושין העלה כי גברים היו בעלי סיכוי גבוה יותר להכנסות גבוהות יותר מנשים בשל הכנסתם הפנויה הגדולה יותר, בה השתמשו לתשלום הוצאות החינוך של ילדיהם.

עם זאת, חשוב לזכור כי ישנם גורמים נוספים המעורבים בגירושין. למשל, חלוקת רכוש משפחתי יכול להיות מורכב למדי ולקחת שנים כדי לסיים; זה כולל מכוניות, נדל ן, תוכניות חיסכון, פנסיה, הטבות ביטוח לאומי וכל נכסים אחרים שנרכשו במהלך הנישואין. יתר על כן, עורכי דין ומומחים הבקיאים בהערכת נכסים כגון עסקים, פטנטים או חברות בקאנטרי קלאב עשויים להיות מעורבים גם הם.

מהם גירושין במציאות של רווחים לרעתך?

ככל ששיעורי הגירושין ברחבי אירופה ממשיכים לעלות, חוקרים רבים בחנו את ההשלכות הכלכליות של פירוק הנישואין. מרבית המחקרים התמקדו במדדי הכנסה ומצאו כי נשים חוו ירידות משמעותיות בהכנסה. מצד שני, מרבית המחקרים לא הביאו בחשבון כיצד פירוק הנישואין משפיע על אחזקות העושר או שלא הצליחו לראות בפרידה ובגירושין חלק מתהליך רחב יותר שעשוי להנציח אי שוויון מתמשך בחלוקת העושר האישי.

כדי להסביר את הפער הזה, אנו מציעים מסגרת תיאורטית המצביעה על הטיה מגדרית היא הגורם העיקרי לחוסר איזון מגדרי בביטחון הכלכלי לאחר גירושין. אנו טוענים כי שופטים, מתווכים ועורכי דין מנציחים לעתים קרובות אי-שוויון בין המינים על ידי הענשת נשים בהתנחלויות גירושין. כדי להילחם בהשפעות אלה, אנו מציעים השראה לאמפתיה, ביקורת ורפורמות חזקות משפטיות. לבסוף, אנו מקווים שהרפורמות הללו יאפשרו לנשים להחזיר את מעמדן הכלכלי כשווה לגברים לאחר גירושין ולהשיג הכללה פיננסית מלאה. צעדים אלה צריכים להיות מופנים כלפי גורמים משפטיים ומקבלי החלטות כמו שופטים ומומחי גישור. יתר על כן, יש לספק הכשרה להטיה מגדרית עבור המעורבים בהסדרי גירושין.

פרטים נוספים בלינק המצורף: עורך דין גירושין "עזריאלנט"

(Visited 7 times, 1 visits today)